Hij denkt niet in beelden

“Hij denkt niet in beelden maar in filmpjes, wat gaat dát razend snel! Tja, toen vielen er wel kwartjes of eigenlijk euro’s!”

J: Nu ik naar Christina ga weet ik hoe ik beter kan leren!” Dat is wat er precies gebeurd sinds mijn zoon naar Uniek Denken gaat, hij heeft weer meer vertrouwen in zijn eigen kunnen. Vanaf het moment dat hij kastjes in zijn hoofd heeft is er meer rust in hem. Het scheelt wel een ½ tot één uur langer slapen ’s morgens. Bij het naar bed brengen ruimt hij z’n kastjes op en doet de deuren dicht, daardoor valt hij makkelijker in slaap en wordt uitgerust wakker.

Hij vindt het fijn om naar Christina te gaan, daar is rust, tijd, ruimte en gezelligheid waardoor er een sfeer is waarin hij kan leren. Bij de testjes tijdens de intake was al snel duidelijk dat mijn zoon een drie-dubbele-extra-snelle beelddenker is. Christina: “Hij denkt niet in beelden maar in filmpjes, wat gaat dát razend snel!” Tja, toen vielen er wel kwartjes of eigenlijk euro’s! Dát is waarom de scores niet kloppen met zijn manier van denken! Er komt maar niet uit wat er in zit, maar hoe komt dat nou?!

Door zijn beelddenken krijgt hij het niet voor elkaar om zich de leerstof eigen te maken. Op school wordt de leerstof toch vooral op taal denk manier aangeboden. Inmiddels was hij al zó onzeker van zichzelf dat hij er al niet meer aan begon. Langzaamaan leert hij weer op zichzelf te vertrouwen en gaat hij lezen en rekenen. De tangel helpt hem zijn prikkels te sturen waardoor hij zich beter kan concentreren. Op school weten ze nu: hij moet bewegen om te kunnen leren, dus heeft hij een wiebelkussen en ook op school een tangel in z’n laadje. Hij begint meer lol te krijgen in lezen en heeft zelfs spontaan een boekbespreking gehouden! Het gaat goed met hem!!