Het belangrijkste is dat…
“Het belangrijkste is dat hij weer vrolijk is doordat er rust in zijn hoofd is!”
Aiden heeft het nooit écht leuk gevonden op school. Maar toen hij in groep 4 zat werd het een probleem. Hij had een hekel aan school en kreeg driftbuien, was thuis vaak boos en chagrijnig. Er was al sensomotorische integratie problemen bij hem geconstateerd.
Hij krijgt te veel prikkels binnen, waardoor het heel druk is in zijn hoofd.
Maar toen ik het lijstje afging met de kenmerken van beelddenken, was het wel duidelijk dat hij ook een beelddenker is. Toen Aiden naar groep 5 ging zijn we begonnen met de coaching. Na 2x geweest te zijn, was zijn hoofd al redelijk opgeruimd en namen zijn driftbuien enorm af. Ook op school had de juf door dat het hielp, want hij was veel gezelliger in de klas en leek plezier te hebben, wat hiervoor bijna nooit meer gebeurde. Aiden vindt het enorm leuk om naar Uniek Denken te gaan, ook al is het hard werken aan de 2 dingen die nog niet zo gaan als hij zou willen: rekenen en tijd. Maar we hebben er vertrouwen in dat dit ook goed gaat komen. Het belangrijkste is dat hij weer vrolijk is doordat er rust in zijn hoofd is!